8 Mart 2017 Çarşamba

Görev Alıyorum; Sandığımı Koruyorum

Referandumda yapılacak her tercihin, doğru sayılmasını, doğru kayıt edilmesini istiyorum.
Yurttaşım; bunun sorumluluğunu duyuyorum.
Yurttaşlık hakkımı kullanıyorum.

Şunları biliyorum:

     Sandık başında görev alırsam, zamanıma uygun olarak seçeceğim eğitim toplantısına katılacağım.    
     Görevin nasıl yapılacağı ile ilgili sade ama doyurucu bir bilgilendirme kitapçığına sahip olacağım. 

Kayıttan önce aşağıdaki kısa açıklamayı okuyabilirim.

Sandık Kurulu Üyesi olmak:

Sandık kurulu üyesi olmak, resmi kamu görevi. 
Referandumda sandık kurulu üyesi bulundurma yeterliliğine sahip 5 siyasi parti var.
Bunların içinden tercih edeceğim partinin sandık kurulu üyesi olabilirim.
Bu partinin üyesi olmam gerekmiyor; seçmen olarak kayıtlı olmam yeterli.
                                                             
Neden kayıt olmakta geç kalmamalıyım?
Sandık kurulu üyesi listesi en geç 19 Mart Pazar günü İlçe Seçim Kurulu’na verilecek.
Formumu gönderdiğim gün içinde telefon ile aranacağım.
Tercihime göre görev yerim belirlenecek. Hem tercihim hem ‘Nerede ne ihtiyaç var’
sorusu üzerinden görev yerinin belirlenmesi önemli bir çalışma.
Bu çalışmayı hızlandırmak, kolaylaştırmak için kayıt olmakta geç kalmamalıyım.

Oy kullanacağım sandıkta görev alabilirim. Ama bu şart değil. Şehrin başka bir ilçesinde de sandık kurulu üyeliği yapabilirim. Bu halde, İlçe Seçim Kurulu tarafından, görev yapacağım sandıkta oy kullanmam için gerekli değişiklik kaydı yapılacak. 

Sandık Kurulu Üyeliği resmi görev ücreti 83 TRL  


Sandık Kurulu Başkan Adayı olmak:

Başkan adaylığı koşulları, yukarıdaki sandık kurulu üyeliği koşulları ile hemen hemen
aynı. Birkaç fark şu:

Sandık kurulu adayı listesinin son verilme tarihi: 18 Mart. Aynı gün partilerin adayları ile
ilçe seçim kurulunun göstereceği aday arasında ad çekme usulü ile kurul başkanı
belirlenecek.

Sandık kurulu başkanı seçilirsem, alacağım eğitimin yanında, Rehberlik Eğitim
Merkezi’nin resmi eğitimine de katılacağım ve sertifika alacağım.

Başkan seçilmezsem, tercihime bağlı olarak sandık kurulu üyesi olarak görev
yapabilirim.  

Sandık kurulu başkanlığının resmi görev ücreti: 190 TRL





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder